Ohlédnutí za rokem 2014!


Tak se nám zase rok s rokem sešel. Člověku se ani nechce věřit, že už to je taková doba. Za těch 365 dní se toho spoustu stalo, změnilo k lepšímu i horšímu, ale takový už je život. A místo abych vás zatěžovala nějakou zpovědí, mrkněme se, kolik knížek jsem za letošek přečetla. 


Četla jsem jako divá, z většiny povinnou četbu. Ale našel se i čas na nějakou tu beletrie. Ostatně recenzemi jsme vás obě zásobily pravidelně. Celkem jich bylo 126 - z toho 28 bylo odborných. Zrecenzovala jsem 16 recenzních výtisků, což někomu může připadat málo, ale já knihy čtu radši ze zájmu než z povinnosti. Svůj limit zvládnout 70 knih, jsem tak dokonce o pořádný kus překonala, musím se pochválit. :) 

A plnila jsem ještě jednu výzvu se spoustou komplikovaných podbodů. A světe div se, ona se mi povedla zvládnout. :) 

Prvním úkolem bylo přečíst aspoň po jedné knize z deseti různých sérií. Těch sérií jsem nakonec nakousla 17. Některé jsem přečetla komplet - třeba Erilian nebo The Selection, z dalších mi ještě mraky stránek chybí. Nicméně dostala jsem se po dlouhé době k tolik opěvované Písni ledu a ohně a jsem za to ráda. Zatím jsem přečetla první dva díly a jen co najdu trochu času, pustím se do třetího. 

Druhým úkolem bylo rozečíst tři nové série. Těch nových, které jsem začala od prvního dílu, bylo 12. 

Třetí úkol, deset knih z mé knihovničky koupených před rokem 2014, nebyl problém. Momentálně mám v knihovně přes 60 nepřečtených knih. Sice soustavně pracuju na snižování tohohle čísla, ale vzhledem k tomu, že nové knihy stále dostávám i kupuju, dá to práci. Každopádně za letošek jsem těch restíků přečetla 16 a další začnu likvidovat během zkouškového období, až se poperu se zkouškami. 

Dalším bodem bylo 5 knih v angličtině. Nakonec jsem jich zvládla 8. A čtení v angličtině mě začalo vážně bavit, takže v něm rozhodně hodlám pokračovat. Ve čtečce mám spoustu titulů, jen mi to časově nevychází. A jako takový bonus jsem si střihla ještě jednu knížku ve francouzštině a druhou mám rozečtenou. :) 

Pátý úkol byly obálky podle barev. Našla jsem knížku ke každé ze zadaných, i když občas to bylo poměrně složité hledání. Tak si to vezměme popořadě. Přečetla jsem 4 bílé, 2 žluté, 4 oranžové, 3 červené, 2 rúžové, 4 fialové, 5 modrých, 3 zelené, 3 hnědé, 1 šedou a 4 černé. Ostatní knihy měly obvykle obálku tak barevnou, že žádná konkrétní barva nepřevládala. 

Co se týče knížek podle abecedy, občas to byla zábava. Třeba najít knihu začínající na X nebo Q je docela oříšek. Ale věřte nebo ne, ony existují. Jak jsem tedy dopadla tady? Od A bylo 8 knih, 2 od B, po jedné od C a Č, 10 od D, 3 od E, po jedné od F a G, 3 od H, 1 od I, 6 od J, 2 od K, 1 od L, 9 od M, po 2 od N a O, 6 od P, 1 od Q, 4 od R, 8 od S, 1 od Š, 12 od T, 1 od U, 2 od V, po 1 od W, X a Y a 3 od Z. 

Co se týče autorů a jejich národností, zavítala jsem do devíti různých zemí. Drtivá většina všech mnou přečtených knih je od Američanů, ale v těsném závěsu za nimi jsou Francouzi a Češi. Do seznamu se mi dostalo i pár Britů a Kanaďanů, a po jednou Němci, Italovi, Irovi a Australanovi. 

Pokud jde o autory, od nichž jsem do letoška nic nečetla, objevila jsem rovnou padesátku nových. Ne všichni mě zaujali a tudíž ne ke všem se vrátím, ale našla jsem i pár dobrých, kteří si mě získali po prvních pár stranách. 

A poslední kritérium, kniha podle délky názvu. Jednoslovných názvů bylo 25, dvouslovných 24, trojslovných 25, čtyřslovných 7, pětislovných 5, šestislovných taky 5 navrch jeden kousek osmislovný. 

Myslím, že tolik by k vyčerpávajícímu výčtu stačilo. Novou výzvu už máme připravenou, podrobněji vás s ní seznámíme v zítřejším článku. Tak si užijte Silvestr a hodně štěstí do nového roku 2015!

Žádné komentáře:

Okomentovat