Jeffery Deaver - Sběratel kůží


Jeffery Deaver a jeho geniální kvadruplegický vyšetřovatel Lincoln Rhyme patří k nejslavnějším postavám v žánru thrillerů. Ve svém jedenáctém případě na nás Deaver přichystal zločince posedlého lidskou kůží. A díky své obsesi se rozhodně zapíše do paměti vyšetřovatelského týmu. 

Ihned v úvodu nás autor hází do děje. Sběratel kůží v podzemí New Yorku přepadává mladou prodavačku Chloe a na břicho jí tetuje promyšlené tetování. Možná by s jeho prací byla Chloe spokojená, to by ale nesměl použít jed, díky kterému umírá jeho první oběť v hrozných mukách. Okamžitě se rozjíždí vyšetřování, vrah se ale umí skrývat a rozhodně svůj plán nezastaví tak lehce. Město je na nohách, protože nikdo, dokonce ani samotní vyšetřovatelé, si nemůže být jistý, kdo se stane jeho další obětí. A hlavně, co znamenají tajemná čísla, která svým obětem tetuje na těla? A podle jakého klíče si je vybírá? 

Ústředními postavami celé knihy je dvojice vyšetřovatelů Lincoln Rhyme a Amélie Sachsová. Dohromady tvoří perfektní duo, které se navzájem doplňuje. Jediné, co mě jako čtenáře trochu zaskočilo, byla přehnaná genialita Lincolna. Protože to, co dokázal vydedukovat, se mi občas lehce nezdálo. Ale možné je zřejmě vše... 

Další věcí, kterou jsem postrádala byl větší náhled do psychiky vraha. I když čtenář může nahlédnout do jeho hlavy díky kapitolám psaným z vrahova pohledu, neustále mu uniká větší psychologický obrázek. 

Kniha je více než rozsáhlá. Více než 500 stran, ale uteče více než rychle. Tempo nabírá postupně na obrátkách a v samotném závěru výborně graduje. Obecně je závěr více než vydařený. Přes prvotní zklamání totiž přichází vynikající rozuzlení a čtenáři zbývá jen žasnout na geniálností Deavera. 

Nejsem znalec thrillerů, takže se mi ve srovnání s konkurencí hodnotí jen těžko. A i když se mi celý koncept příběhu velmi líbil a kniha rychle utíkala, nedokážu si pomoct, ale něco mi v ní chybělo. Zkrátka taková ta šťáva, která vás u knihy udrží několik hodin v kuse. Já zkrátka takové nutkání neměla. Přesto ji s klidným srdcem doporučím každému, kdo patří k milovníkům tohoto žánru nebo si chce zkrátka jen procvičit mozkové buňky a společně s Lincolnem se pokusit odhalit skutečného pachatele.

Žádné komentáře:

Okomentovat