Veronica Roth - Aliance



V letošním roce snad nebylo knihy, která by se těšila tak velkému očekávání od svých čtenářů. A i já jsem na ni byla více než zvědavá. Vždyť závěrečný díl kolikrát rozhodne o tom, zda se vám série líbí nebo ne. A splnila kniha moje očekávání? Přiznám se, že nevím. Dalo by se říct, že se v příběhu odehrály přesně ty věci, které jsem čekala, na stranu druhou se v ní ale vyskytovalo několik problémů. 

Snad nikomu neunikla informace, že poslední díl trilogie bude napsán jak z pohledu Tris, tak z pohledu Čtyřky. Bohužel to skončilo tak, jak se to stává často. Obě postavy jsou těžko rozlišitelné. Zřejmě jsem nebyla jediná, která měla pocit, že se při čtení ztrácí. Bohužel tenhle problém má spousta mladých autorů. A já přemýšlím o jediné věci. Až Veronica napíše další knihu, nebudou postavy zase úplně stejné? 

Při čtení jsem občas měla problém s dramatičností celého příběhu. Celá kniha je nacpaná akcí a poměrně překvapivými zvraty, ale ani jednou mě to nedokázalo zvednout ze židle. Což je docela rozdíl oproti předchozím dílům, kde jsem neustále sbírala bradu ze stolu. 

Jak už to často bývá u posledních dílů dystopií, i tenhle byl strašně depresivní. Všichni hrdinové jsou psychicky vyčerpaní díky všemu, čím si prošli, a spousta z nich nevidí žádné světlo na konci tunelu. A možná je to tak i dobře. Protože si rozhodně neumím představit, že by kniha končila happyendem. A když už jsme u toho závěru, tak je to rozhodně věc, která se autorce povedla. Tipovala jsem, že se stane spousta věcí, ale takhle konkrétní mě opravdu nenapadla. 

Možná po přečtení recenze máte pocit, že kniha za nic nestála. To ale rozhodně není pravda. Jen mám pocit, že já jsem se během toho roku, kdy jsem četla první dva díly posunula někam jinam. A dystopie nebo podobně laděné příběhy mě jako čtenáře už nedokáží uspokojit. Kdybych knihu četla právě před rokem, byla bych z ní nadšená, dnes ji ale řadím do lepšího průměru. Myslím si, že jako závěr trilogie funguje skvěle, a i když už zřejmě nejsem nejvhodnějším čtenářem, věřím že si spoustu fanoušků najde.

Žádné komentáře:

Okomentovat