Merenda Albatros Media aneb Co nás čeká na jaře

V sobotu 22. února proběhla tradiční blogerská merenda Albatros Media, kde byly představeny knížky, které nakladatelství chystá na jaro, na blogery čekaly dárečky a pochopitelně byla spousta prostoru si popovídat a povyměňovat si názory nejen na čtení. My knihomolové jsme z povahy většinou spíš introverti, ale když na to přijde, není lepší způsob socializace než pokec s podobně naladěnými lidmi. :)

Jarní vydavatelské schéma Albatros Media je nesmírně pestré a zajímavých knížek vychází skutečně desítky. Pochopitelně proto není v ničích silách obsáhnout jej kompletně a i tituly, které byly blogerům představeny, byly pouze výběrem toho nejzajímavějšího, co se na jaře chystá. I tak si ale myslím, že je hodně z čeho vybírat. V plánu jsou totiž knihy pro děti, teenagery i dospělé, chystá se pestrá směsice žánrů a řada čtenářů bude jistě nadšena z toho, že vyjdou pokračování či závěry jejich oblíbených sérií. Osobně jsem pro vás z nepřeberného množství chystaných titulů vybrala pět kousků, které mě zaujaly nejvíc, a tím pádem se do nich poté, co vyjdou, nejspíš pustím.

První je cestopis Terezy Ramby DobroDruhům, který se na pulty knihkupectví dostane na konci února. Autorka, herečka Tereza Ramba, v něm představí své putování po dvaceti zemích, podělí se o nezapomenutelné zážitky a to vše doplní fotografiemi, deníkovými zápisky a ilustracemi své sestry Sáry. Po vizuální stránce rozhodně bude na co se těšit. Vydává BizBooks 27. února.

Další zajímavou novinkou chystanou na duben je Muzeum nesplněných slibů od Elizabeth Buchan. Autorka ve dvou časových rovinách a velmi sugestivním stylem popisuje osudy hlavní hrdinky Laure a prolíná její minulost a současnost. Jedna z vyprávěcích rovin je zasazena do Prahy poloviny 80. let, tedy do období pozvolného úpadku režimu, který se však ještě stále zuby nehty drží u moci. Vychází 23. dubna u Domina.

Knih o holocaustu vychází poslední dobou neskutečné množství, protože je to téma, které jednoduše řečeno táhne. Přijít v téhle oblasti s něčím novým je takřka nemožné, navíc se zdá, že trh je knihami s podobnou tematikou už lehce přesycen. I když se jedná o díla inspirovaná skutečnými osudy. Kniha Dobrovolník od Jacka Fairweathera by však mohla být zajímavým pohledem z trochu jiné perspektivy. Hlavní hrdina se totiž nechal do Osvětimi poslat dobrovolně, aby mohl zdejším vězňům pomáhat. Nejsem si úplně jistá, co od knihy vlastně čekat, nicméně jsem na ni docela zvědavá. Vyjde 4. května u CPressu.

Tajný život úhořů Patrika Svenssona je čtenářskou senzací, jíž se v autorově rodném Švédsku prodalo přes sto tisíc výtisků a práva na ni zakoupila dalších 33 zemí. Jedná se o kombinaci románu, autobiografie a odborné, či spíše populárně-naučné knihy o úhořích. Autor na základě vzpomínek popisuje svůj život a vztah se synem a zároveň se velmi podrobně věnuje hadovitým rybám, jejichž život je v jeho očích nesmírně fascinující. Autor přijede svou knihu představit na Noc literatury 13. května a pravděpodobně se zúčastní i Světa kniha. Vydává 4. května Kniha Zlín.

A protože mám ráda romantiku, nebyla bych to já, aby mě nezaujala i nějaká novinka z tohoto ranku. Na jaře totiž vychází další kniha Mariany Zapaty, která se českým čtenářům představila románem Kulti. Tentokrát se nicméně nebudeme pohybovat v prostředí fotbalu, ale v hudebním průmyslu. Rytmus, já a Malychin popisuje, co všechno se může stát na jednom rockovém turné. Vyjde v dubnu u Fragmentu.

Na jaře také vychází spousta pokračování k YA sériím. Dočkáme se závěrečného dílu Férské ságy, Královna ničeho, kterou jsem četla zkraje letošního roku v originále. Pokud jste tedy čekali na překlad, můžete se těšit už v dubnu. Vyjde také druhý a závěrečný díl série Everless, který se v zahraničí dočkal dost rozporuplných a poměrně negativních recenzí, tak uvidíme. Česky bude v dubnu. A vyjde i třetí díl série Tři temné koruny s názvem Dvě temné vládkyně. Já se zatím ještě nedostala ani k dvojce, ale věřím, že na ni letos dojde. Pokračování bude na pultech knihkupectví v květnu.

Jakmile jsme se dozvěděli všechno podstatné o chystaných novinkách, přišel čas na dárečky a volnou zábavu. Pro každého byl připraven balíček, ve kterém jsme našli tři knížky a nějaké další drobnosti. Vzhledem k tomu, že letos v únoru to je dvacet let od vydání prvního dílu Harryho Pottera v češtině, byly dárky tematicky zaměřené. Dostali jsme kreslenou mapu kouzelnického světa, která vyšla na předsádce původního vydání, naprosto perfektní dopis z Bradavic, placky a fanko pop klíčenku. Pokud jde o čtení, čekaly na mě dva recenzní výtisky - Bouřná vrána, což je nová YA fantasy, a Mlčící pacientka, oceňovaný thriller kyperského autora. Do obou se výhledově pustím, jen si nejsem jistá, jestli to stihnu ještě před jejich oficiálním vydáním. Navíc jsem dostala ještě knížku Kompas, kterou jsem si vybrala sama, protože mě zaujala anotací i tím, že je v zahraničí oceňovaná. Ani u ní ale nevím, kdy ji přečtu.

Blogerská merenda Albatros Media byla skvělá a jsem moc ráda, že jsem dostala šanci se zúčastnit. Navíc jsem díky ní objevila kavárnu VinCafé, která nabízí skvělou kávu, bezkonkurenční dorty i výborné víno, k němuž můžete zakousnout třeba čerstvě upečený chléb s některou z domácích pomazánek. Pokud budete mít někdy cestu na Žižkov, stavte se tam, určitě nebudete litovat.

4 komentáře:

  1. Tak to vypadá moc dobře, máme se na co těšit :) Já rozhodně na Bouřnou vránu, kterou mám doma anglicky ale radši si ji dám v češtině :) A rozhodně potřebuji i Královnu ničeho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě Bouřná vrána zas až tolik nezaujala, ale když už jsem ji dostala, tak ji přečtu. Těším se spíš na druhý díl Zlodějského tance nebo Čtyři mrtvé královny, tak uvidíme. :)

      Vymazat
  2. Nejvíce mě zaujalo asi Muzeum nesplněných slibů :)

    Dárky jsou také moc povedené a věřím, že to bylo příjemné setkání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se asi nejvíc těším na Úhoře, i když svou roli v tom hraje i to, jak nadšeně nám knihu odprezentovali. :)

      Vymazat