OBLÍBENCI... Seriály


Svoje oblíbené dobové seriály už jsem v jednom článku představovala, teď tedy přichází čas na seriály nehistorické. Abych byla upřímná, nejsem v tomhle ohledu žádný zvláštní znalec, vlastně seriály všeobecně moc nesleduju. Aspoň poslední dobou určitě ne. I z toho důvodu v tomhle seznamu najdete i docela vykopávky, které jsou venku už nějaký ten pátek. Ale na tom vlastně vůbec nesejde. Je jedno, jestli je seriál právě ve vysílání nebo už je pár let venku. Hlavně, že nás baví se na něj koukat. :)
Jako vždycky podotýkám, že řazení je čistě náhodné a nijak neodpovídá mým preferencím. Nechci totiž vybírat ještě z výběru. :)

1. Sex and the City (Sex ve městě)
Tenhle seriál je už kultovní. Čtveřice kamarádek, každá úplně jiná, které v lidském mraveništi jménem New York hledají lásku nebo třeba jen sex. V principu sledujete spoustu nezdravých vztahů poměrně promiskuitních žen, které žijí dost nad poměry, ale je to neskutečná zábava. A navíc nikde jinde nenarazíte na tolik perfektních módních kreací a nádherných bot. :)

2. Gossip Girl (Superdrbna)
Svým způsobem takový Sex ve městě pro mladistvé. Opět jsme v New Yorku a můžeme se kochat úžasnou módou, nicméně tentokrát se pohybujeme mezi společenskou smetánkou, která může peníze přehazovat vidlemi a podle toho se taky chová. Je tady spousta intrikaření, nepřátelství a pochybných vztahů. Za těch šest sérií tady až na výjimky spí každý s každým a vy jen s napětím čekáte, jestli spolu nakonec skončí ti, kdo k sobě patří. Abych byla upřímná, jedním z hlavních důvodů, proč jsem si tenhle seriál zamilovala, jsou Chuck a Blair a jejich nekonečné rozchody. :D

3. Glee
Americké střední školy nabízejí svým studentům mraky nejrůznějších kroužků. A jedním z nich je sbor. Být americkým středoškolákem, pak tohle bude vedle dramaťáku další mimoškolní aktivita, do které rozhodně půjdu. :) Zápletka stojí na tom, že sbor není zrovna nejpopulárnější, vlastně je to spíš partička loserů, která neustále trpí nedostatkem členů, a navíc jim ostatní školní kliky hází klacky pod nohy. Je to v podstatě dost o ničem, ale zpívá se tam a tančí, což celému seriálu dodává šmrnc.

4. Once Upon a Time (Bylo nebylo)
Co by se stalo, kdyby se pohádkové bytosti ocitly v našem světě? Jedno obyčejné městečko ve Spojených státech je prokleté, a to poměrně zvláštním způsobem - tamější obyvatelé ve skutečnosti patří do pohádek, jen si toho nejsou vědomi. Jediným, kdo může kletbu zrušit, je Emma, která ovšem na podobné nesmysly nevěří. Přesto se do Storybrooku vydá a začne se s jeho situací seznamovat. Seriál kombinuje děj z naší současnosti s flashbacky do minulosti postav v pohádkové říši, a přestože je to nehorázný spletenec, prostě vás to baví sledovat. Zvlášť když kletbou to celé teprve začíná.

5. Sherlock
Budu upřímná, nesnáším postavu Sherlocka Holmese. Minimálně v Doylově podání. Je to totiž nesnesitelný, samolibý narkoman, který dokáže vždycky přijít s geniálním řešením sebezávažnějšího problému. V podání Benedicta Cumberbatche si však tuhle modernizovanou verzi klasiky dost užívám. Jednotlivé případy byly přeneseny do současnosti a moderní Sherlock je sice taky svým způsobem nesnesitelný, ale ta jeho nehorázná genialita vám vlastně zas až tolik nevadí. Možná se dokonce přistihnete při tom, že si ji užíváte.

6. Strike
A další detektivka, tentokrát s Cormoranem Strikem. Knížky z téhle série mám ráda, dobře se mi čtou, a přestože hrdinové mi občas lezou na nervy, nedám na ně dopustit. Seriál, který podle románů vzniká, je místy trochu upravená verze původního literárního textu, nicméně najdete v něm všechno, co se vám líbí na knížkách. A já mám navíc hroznou slabost pro Toma Burkeho. :)

7. Black Mirror (Černé zrcadlo)
S tímhle seriálem to mám trochu nahoru dolu. Jsou epizody, které se mi vážně hodně líbí, a jiné, které mě zas až tolik nezaujaly. Jako celek to ale rozhodně je kvalitní počin. A navíc vážně děsivý. Koncept seriálu stojí na tom, že v každé epizodě je představena nějaká technologie, s níž bychom se v blízké budoucnosti mohli potenciálně setkat. A z některých těch výdobytků člověka mrazí. Zvlášť když ví, že by nebylo až tak obtížné je zrealizovat.

8. Miracle Workers (Nebe s.r.o.)
Jak to dopadne, když se bůh rozhodne, že zničí svět a dvojice andělů se mu v tom pokusí zabránit? Celý seriál je primárně komediální podívaná, která po vás nechce žádné velké přemýšlení. Je to jednoduše zábavné a oddechové. Přestože naši hlavní hrdinové vynakládají maximální úsilí, aby dosáhli svých cílů, všechno se staví proti nim. A i když to možná je trochu škodolibé, právě to je ta největší legrace.

9. Big Little Lies (Sedmilhářky)
Trojice kamarádek a jeden zločin. Přestože v rámci seriálu i stejnojmenné knihy se řeší události kvízového večera, během nějž někdo přišel o život, není to detektivka. Spíš docela mrazivé rodinné drama. Každá z hrdinek má totiž problémy, s nimiž se musí nějakým způsobem popasovat, a moc nepomáhá, že se je snaží tutlat. Ať už jde o domácí násilí, nevěru či znásilnění. Pravda totiž nakonec vždycky nějak vyjde na světlo a důsledky mohou být hrozivé.

10. Vampire Diaries (Upíří deníky)
Dobám, kdy byli upíři populární, už asi pomalu odzvání, přesto mám tuhle sérii docela ráda. I když se tady toho dějí mraky, vždycky to pro mě byla primárně vztahovka, ve které jsem se nejvíc zajímala, kdy skončí Damon a Elena spolu. Později se k tomu přidaly ještě nějaké další páry. Vlastně je to sérii od série větší slátanina, ale to nic nemění na tom, že jde o docela návykovou záležitost, u níž bez potíží strávíte několik hodin. :D

Co vy a seriály? Sledujete je nebo na ně nemáte čas? Pro mě jsou skvělou formou odreagování, byť občas před nimi dám přednost nějaké stupidní reality show, která mi dovolí vypnout ještě víc. Každopádně budu moc ráda, když mi do komentářů napíšete svoje seriálové tipy. Ráda se nechám inspirovat, co by mi určitě nemělo uniknout. :)

4 komentáře:

  1. Sherlock je bezkonkurencni, Cormoran me taky bavil, vic nez kniha a nad Once Upon A Time uvazuji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky jsem si Cormorana asi víc užívala jako seriál než jako knihu. I když na tom bude mít svou zásluhu asi i obsazení. :D

      Vymazat
  2. Sherlock je prostě pecka, na kterou nedám dopustit. Viděla jsem to asi už pětkrát :D

    Sex ve městě si pouštím často jen jako kulisu na úklid, protože to znám už jako své boty :D

    Sedmilhářky mě velmi zklamaly. Četla jsem knihu a seriál prostě nepasuje k mé představě :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky znám Sex ve městě nazpaměť. To je prostě klasika, která nikdy nezklame. :D Já seriálové Sedmilhářky nebrala úplně jako adaptaci knihy, protože dost věcí tam bylo jinak, a možná právě proto mi sedly. :)

      Vymazat