OBLÍBENCI... Romantické komedie


Kdo mě sledujete už delší dobu, víte, že jsem duší romantik. Obvykle se nebráním červené knihovně ani ničemu s romantickou linkou, byť ne všechno si mě nakonec získá. O svých oblíbených romantických knížkách povykládám třeba někdy jindy, dneska jsem vybrala z nepřeberného množství romantických komedií, které jsem kdy viděla, deset svých oblíbených kousků. Jako už tradičně, filmy nejsou řazeny podle oblíbenosti, ale čistě náhodně. :)

1. Hříšný tanec (Dirty Dancing)
Čím jsem starší, tím víc tenhle film miluju. Ve své podstatě je to docela obyčejná letní romance, v níž se do sebe zamiluje celkem nepravděpodobný pár, zároveň je to však film, který není úplně plytký. Otevírá totiž i závažnější společenská témata, která vám nicméně neomlacuje o hlavu. Přidejte si melodický soundtrack a spoustu tance a na pozitivní podívanou je zaděláno. O popularitě tohohle filmu svědčí i fakt, že po třiceti letech od premiéry vznikl jeho remake. Originálu se sice nemůže rovnat, ale minimálně vám jeho zkouknutí nabídne zajímavé srovnání. ;)

2. Pomáda 2 (Grease 2)
Když se řekne Pomáda, všichni si okamžitě vybaví Oliviu Newton-John a Johna Travoltu. Nic proti téhle klasice, ale já jsem vždycky měla radši volné pokračování s Michelle Pfeiffer a Maxwellem Caulfieldem. Druhý díl Pomády má s tím prvním jen velmi vágní souvislost, příběhově je to nicméně hodně totéž, jen tentokrát naopak. Kluk slušňák se snaží získat holku rebelku. Většina lidí tenhle film hodnotí jako absolutní propadák, pro mě je to takové malé guilty pleasure, na které nedám dopustit. :)

3. Deník Bridget Jonesové (Bridget Jones's Diary)
Kdo by nemiloval ironickou baculku s milostnými trably? Bridget se v životě zrovna dvakrát nedaří - má kila navíc, pije a kouří, kariérně taky žádný zázrak a štěstí jí nepřeje ani v lásce. Přesto dokáže ke své situaci přistupovat s nadhledem a po každé z prožitých nepříjemností se oklepat. A že jich není málo. Ale aspoň je čemu se zasmát. A navíc... komu by se nelíbilo koukat v jednom filmu na Hugh Granta a Colina Firtha?

4. Láska nebeská (Love Actually)
Když už jsem zmínila Hugh Granta a Colina Firtha pohromadě v jednom filmu, nemůžu vynechat ani další snímek, ve kterém se oba objevili. Láska nebeská je pro mě synonymem Vánoc, tyhle svátky si bez ní nedovedu představit. Krom toho se však jedná o jeden z nejkrásnějších romantických filmů, které můžete vidět. Jde o mozaiku jednotlivých osudů, které se proplétají a propojují, byť některé spolu souvisí volněji než jiné. Jen tak mimochodem - začátek v letištní hale mě vždycky spolehlivě dojme. A i když není těžké mě rozbrečet, málokterému filmu se to povede už v první minutě.

5. Notting Hill
Příběh knihkupce a filmové hvězdy je založený na obrovském a velmi nepravděpodobném klišé, je to však nádherný romantický příběh. Ve filmu je zároveň perfektně vystižena atmosféra londýnského Notting Hillu, který se sice pomalu stává módní adresou, ale přesto pořád vyzařuje svou bohémskou minulost. Co si budeme nalhávat, k setkání, jako je tohle filmové, by asi normálně nedošlo, to však neznamená, že to není hřejivý příběh, který vás pozitivně naladí.

6. Pretty Woman
A máme tady další nepravděpodobnou romanci ve stylu Popelky. Tentokrát se setkáváme s dívkou, kterou život přinutil k prostituci, a pohledným milionářem, který neumí moc dobře řídit. Jejich setkání se ukáže osudové a významně ovlivní oba dva. Pokud jste aspoň trochu realisté, je vám jasné, že je to prostě jenom pohádka pro dospělé. To však neznamená, že by se u toho pěkně nesnilo. Trochu pozitivních pohádkových příběhů totiž potřebujeme všichni.

7. Prázdniny (The Holiday)
Někteří lidé mají v životě štěstí, jiní smůlu. A občas je třeba změnit perspektivu, aby se nám svět začal zase jevit v barvách. Dvě ženy, které se nikdy neviděly, usoudí, že potřebují změnu, a dohodnou se na vzájemné výměně domů. Amanda tak odjíždí z LA do anglického Surrey a Iris zase místo ní do Hollywoodu. Mají to být dvoutýdenní prázdniny, přesto oběma změní život. Tohle je pro mě další vánoční film, zároveň však i mimořádně příjemná romantika.

8. Chceš mě, chci tě (The Ugly Truth)
Dva, co se nesnáší tak intenzivně, až se do sebe zamilují... Oba jsou svým způsobem naprosto nesnesitelní a zároveň si vlastně jsou docela podobní. Každý z nich má totiž pocit, že to on má pravdu. Pokud si tuhle komedii pustíte, nečekejte nic moc intelektuálního, jde tady v první řadě o zábavu. Gerard Butler je nicméně k sežrání a jeho slovní přestřelky s Katherine Heigl jsou všechno jen ne nudné.

9. Pravá blondýnka (Legally Blonde)
Řekněme si to upřímně, kdo z nás neměl díky tomuhle filmu velmi pomýlenou představu a práci právníka? Zápletka stojí na tom, že královna krásy Elle Woodsová se rozhodne získat zpět lásku svého života tím, že se stane jeho spolužačkou na Harvardu. Film se však zároveň snaží vyvrátit zažitý mýtus, že blond rovná se úplně pitomá. Hlavní hrdinka v průběhu příběhu přestává být lehce naivní Barbie a začíná si uvědomovat, co od života vlastně chce. Není to příliš reálné, ale přesto je to milé.

10. Báječný svět shopaholiků (Confessions of a Shopaholic)
Většina žen ráda nakupuje, na tom není nic až tak divného. Problém nastává ve chvíli, kdy neodoláte žádnému novému kousku, váš účet zeje prázdnotou a dluhy na kreditkách každým dnem narůstají. Rebecca vyhazuje za oblečení všechny své úspory, takže se dostává do čím dál větších finančních potíží. O to paradoxnější je, že jiným lidem radí, jak se o vlastní peníze starat. Život ji totiž vede nepředvídatelnými stezkami a ona se na nich nakonec možná přece jen něco naučí.Tenhle film vznikl podle knižní předlohy, a i když hlavní hrdinka je docela extrém,bavit se u příběhu budete.

Myslím, že kdybych chtěla, mohla bych v tomhle výčtu pokračovat. Žánr romantických komedií je totiž velmi vděčný a nabízí mraky nenáročných filmů. Jistě, není to žádná intelektuální nálož, ale je to přesně ten typ podívané, kterou občas pro odreagování potřebujete. Pokud tedy nejste zapřísáhlý cynik, kterému romantika nic neříká.
A jaké romantické komedie máte rádi vy? Budu ráda, když se podělíte se svými tipy v komentářích. :)

6 komentářů:

  1. Já mám romantické komedie ráda, je to taková oddychovka ve chvílích, kdy se opravdu necítím na nic... Složitějšího. XD Bridget je moje srdcovka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Ten typ filmů, které si člověk pustí, když potřebuje vypnout. :)

      Vymazat
  2. Chceš mě, chci tě, to jsem viděla prvně s titulky a byla to skvělá jízda, on racionální cynik, ona iracionální romantička, a tihle dva dohromady, to bylo jako voda a oheň... přesto, nebo právě proto, se rozjela slibná akce.
    Báječný svět shopaholiků je další můj oblíbený film, i když nákupní horečkou jsem nikdy postihnuta nebyla, vyjma nákupů knih - a Pretty Woman, to je film, který mi taky nikdy nezevšední.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já viděla Chceš mě, chci tě nejdřív s dabingem, teprve potom v originále, ale tak jako tak je ten film boží. :)

      Vymazat
  3. Pomáda 2 má své kouzlo :) Když zpívá Michelle v té kožené bundě, je to pecka :)
    Chceš mě, chci tě a Bridget je srdcovka :)


    Já mám ráda ještě r.k. se Sandlerem. Zkus mě rozesmát a Bláznová dovolená, myslím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám ten film ráda hlavně proto, že mě vždycky víc bavily rebelky než hodný holky. :D

      Vymazat