Tipy na karanténní četbu


Co si budeme nalhávat, karanténa už nám všem začíná trochu lézt na nervy. Tím spíš, že venkovní počasí je čím dál hezčí a přímo vyzývá k procházce. Pevně věřím, že situace se brzy začne vracet do normálu, ale uvidíme. Vzhledem k celkové nekoncepčnosti jednotlivých opatření a jejich uvolňování si člověk nemůže být jistý vůbec ničím. Já osobně už jsem ze situace okolo koronaviru vyloženě unavená, protože kvůli němu nemůžu dělat skoro nic z toho, co běžně vyplňuje můj volný čas. A protože hranice jsou pořád zavřené a divadla nehrají, kdo ví, kdy se to zlepší. Jednou z mála mých útěch tak zůstává čtení. A protože si všichni potřebujeme v nelehké době trochu zlepšit náladu, mám pro vás pár tipů na odpočinkové knížky. :)


Saturnin
Začněme klasikou. Pokud existuje nějaká kniha, která mě vždycky rozesměje, pak je to spolehlivě Saturnin. Poprvé jsem ho četla ještě na střední a od té doby se k němu vždycky čas od času vracím. Suchý anglický humor v kombinaci s českou svérázností je totiž směs, která pro mě funguje jako dokonalý zlepšovač nálady. Dopustit nedám ani na film, který se v tomto případě nesmírně povedl. Řadu hlášek znám dokonce zpaměti, to u mě ostatně, pokud jde o filmy, není nic nečekaného.

Cestopisy Ladislava Zibury
Cestovat sice momentálně můžeme leda prstem po mapě, ovšem možná právě proto je ideální doba pro otevření nějakého cestopisu. A pokud jde o ten Ziburův, nemusíte se bát, že by ve vás líčením krás konkrétní země vzbuzoval touhu okamžitě tam odcestovat. Zibura totiž píše víc o sobě a lidech, které potkal, než o zemích, které navštívil. Z hledisku cestopisu to tak sice není příliš podnětné, jako oddechové čtení, které vás příjemně pobaví, však knihy fungují. Prostě nenáročné čtení o svérázných lidech obývajících naši planetu.

Harry Potter
Je tu vůbec někdo, kdo by ještě nečetl Harryho Pottera? Pro mě je tahle série spojená s dětstvím a dospíváním, kdy se zrodila láska na celý život. Ano, ty knihy bezpochyby mají své mouchy, ovšem to nic nemění na tom, že je to nesmírně pozitivní čtení, které vás pohladí po duši a přenese do kouzelného světa, kde se může stát naprosto cokoliv. Kdykoliv se propadnu do čtecí krize nebo je mi prostě jenom mizerně, vím, že stačí sáhnout po některém z dílů Harryho a bude zase líp. Můj nejoblíbenější je Vězeň z Azkabanu. A váš?

Povídky Zdeňka Svěráka
Zdeňka Svěráka má asi řada z nás spojeného z Járou Cimrmanem a taky spoustou filmů, v nichž hrál nebo se nějak podílel na scénáři. Osobně jsem jeho věci vždycky měla ráda, protože dýchají pozitivní energií, a stejné je to i s jeho povídkami. Ne všechny jsou stoprocentně optimistické, ale všechny jsou nějakým způsobem moudré a dobře vypointované. Totéž platí i pro Svěrákovy drobnější prózy. Je z nich cítit, že autor je divadelník každým coulem a zároveň má cit pro filmovou zkratku. Jednoduše pohladí po duši.

Série Off-Campus
Protože jsem duší romantik, neodpustím si taky jeden tip z oblasti červené knihovny. Knížky Elle Kennedy jsou pro mě synonymem pro nenáročnou četbu, v níž to pořádně jiskří. Uznávám, je to místy vážně hodně přeslazené a vlastně poměrně dost erotické. Zároveň však jde o ten typ čtení, u něhož se skvěle pobavíte a aspoň na chvíli nabydete dojmu, že romantika zatím nevymřela. Nic si nenalhávejme, reality v tom moc není, ale jste-li romantické duše, mohlo by vám to sednout. Osobně doporučuju i další knížky Elle Kennedy z hokejového prostředí. :)

Jaké knížky pro zvednutí nálady byste doporučili vy? Jste spíše romantické duše nebo dáváte přednost suchému humoru? Podělte se o svoje tipy v komentářích, budu ráda za jakoukoliv inspiraci. :)

2 komentáře: