Ohlédnutí za rokem 2016!

Rok se s rokem sešel, zase jsme o něco starší, snad i moudřejší a hlavně bohatší o zkušenosti a zážitky. Když nad tím tak uvažuju, vlastně dost nerada bilancuju. Ale jednou ročně se to asi patří. A tak tedy pár slov o tom, jaký pro mě rok 2016 vlastně byl... 


  • Přečetla jsem víc než 170 knih - většinu z toho tvoří povinná četba, ale našla se i beletrie. Knih podle mého vlastního výběru jsem letos zvládla 75.
  • Navštívila jsem nějakých 30 divadelních představení, některá dokonce opakovaně. 
  • Pomohla jsem v práci připravit tři premiéry. 
  • Přežila jsem zkouškové období na obou svých vysokých školách a přesvědčila se, že dvě školy najednou je sice fuška, ale o to větší zábava. 
  • Užila jsem si trochu toho cestování. Kupříkladu jsem se podívala do Španělska a splnila si jeden s cestovatelských snů návštěvou Alhambry, prošla jsem si Bratislavu a Budapešť a dala si svařák na jedněch z nejkrásnějších vánočních trhů světa ve Štrasburku a Colmaru. :) 

Pojďme se ještě jednou vrátit ke knížkám. Už víte, že jsem jich přečetla vážně hodně. Nerada sestavuju žebříčky, protože si říkám, že když nějakou knihu ocením, jinou by to mohlo mrzet. A to bych svým kamarádkám přece nemohla udělat. Přesto zmíním aspoň pár, které se mi letos vážně dostaly pod kůži. 

Hned v lednu to byl román současné ruské autorky s názvem Lazarovy ženy. Poměrně náročná psychologická sonda do duší tří žen pohybujících se okolo profesora Lazara. 

Další kniha, která se mě silně dotkla, byl tak trochu netradiční příběh Líbali jsme se, v němž se David Levithan zabývá postavením gayů napříč dvacátým stoletím. 

V červnu se mi pod kůži zaryly hned dvě knížky. Nejdřív to byl srdcervoucí román Než jsem tě poznala a následně silný příběh o nedostatku komunikace Vše, co jsme si nikdy neřekli

Přes léto jsem se snažila číst hlavně oddechové kousky, ale přesto jsem sáhla i po něčem náročnějším v podobě román Laskavé bohyně. A myslím, že na něj nikdy nezapomenu. 

V září se mi pod kůži dostal román Švadlena a objevila jsem jedno z nejlepších pohádkových převyprávění - The Wrath & The Dawn

A tím posledním, co mě letos uchvátilo, byla Dickensova Vánoční koleda, kterou jsem si dopřála na Štědrý den. :) 


Zítra se již všichni probudíme do nového roku. Je to den, kdy můžeme všichni začít s čistým štítem a splnit si všechna naše přání. Zkuste to ale letos jinak. Ta jedna noc z vás totiž nového člověka neudělá. Zkuste být pouze tou nejlepší verzí sami sebe. Netrapte se maličkostmi, které nemůžete změnit a naopak ovlivňujte věci, které změnit můžete. Travte čas se svou rodinou a blízkými, hodně se usmívejte, pijte dobrý kafe a jezte ještě lepší dorty. A hlavně nikdy nezapomeňte číst! 

Přejeme Vám jen ten nejkrásnější rok 2017. Hlavně hodně zdraví, ale taky lásky a spokojenosti a doufáme, že na náš blog zavítáte i během nového roku.

Žádné komentáře:

Okomentovat