Ohlédnutí za rokem 2017!

A už je to tady zase. Silvestr. Poslední den v roce, kdy všichni mají tendenci bilancovat a zvažovat, co pěkného je za uplynulých dvanáct měsíců potkalo a co se naopak nepovedlo. Každý rok je něčím jedinečný, každý den by měl stát za to, a proto možná není úplně správné otáčet se do minulosti a utápět se ve vzpomínkách. Ale jednou ročně si snad člověk může dovolit být trochu sentimentální. Jakmile odbije půlnoc, otevře se totiž nám všem nová životní kniha o 365 stranách a bude jenom na nás, abychom ji zaplnili. Na nás všechny čeká spousta neopakovatelných zážitků, spousta vzpomínek, jimž musíme vyjít vstříc a spousta rozhodnutí, k nimž musíme sebrat odvahu. A možná že právě vzpomínky na všechno pěkné z předchozích dvaapadesáti týdnů nám mohou dodat sílu jít dál. :) 


Když se ohlédnu a podívám se zpátky na uplynulý rok, cítím radost a vděčnost za všechno, co jsem mohla zažít. Pochopitelně přišly i momenty smutku a zklamání, ale ty je třeba nechat za sebou. Na co z letoška budu ráda vzpomínat? 

  • Povedlo se mi odstátnicovat! Na konci května a v polovině června jsem složila závěrečné státní zkoušky z historie a francouzštiny a oficiálně dostala magisterský titul. Páni. Člověk by nevěřil, jak rychle pět let na vysoké uteče. 
  • Vrátila jsem se ke svojí oblíbené práci průvodce, letos na zámku Veltrusy. 
  • Poprvé v životě jsem se podívala do Brna. Já vím, jsem ostuda, Brňaci mi to snad odpustí. Každopádně jsem si to město po první návštěvě zamilovala a určitě se tam ještě někdy vypravím. Jak jsme si to užili, můžete zjistit ve videu
  • Vyrazila jsem taky do zahraničí. Letos byla na programu Belgie. Spolu se ségrou jsme si prošly Brusel, Bruggy, Ostende, Gent, Anverpy a Mechelen. Pokud byste chtěli poznat Belgii našima očima, není nic snazšího, než se podívat na naše cestovatelská videa - Belgie 1 a Belgie 2
  • Na podzim jsem se jako asistentka režie podílela na vzniku inscenace Otec v divadle Rokoko. A přestože to byla hodně vyčerpávající práce, maximálně jsem si ji užila. 
  • Další tři premiéry jsem navíc pomohla připravit i jako uvaděčka u nás v divadle. 
  • Viděla jsem celou řadu fantastických divadelních představení, vrcholným zážitkem pro mě byla návštěva broadwayského nastudování West Side Story, které přijelo do Prahy hostovat. 
  • Přečetla jsem celkem 182 knih, z toho 102 knih jsem si vybrala sama, zbytek řadím do povinné četby. 
Z množství knih, které jsem letos přečetla, na mě některé zapůsobily víc, některé míň. Ale tak už to bývá. Většinu svojí četby řadím spíš k průměru, ale přesto jsem vytipovala pár kousků, které skutečně stály za to. 

Po delší době jsem se dostala ke klasice ze svojí vlastní knihovničky. V létě jsem se pustila do románu Sever a jih z pera Elizabeth Gaskellové, který z nějakého důvodu nakladatelství rozdělilo do tří knih. A všechny tři jsou moc fajn. 

A z klasiky to nebylo všechno. Dostala jsem chuť vrátit se ke své milované Jane Austenové a už po několikáté si přečetla její román Pýcha a předsudek. A znovu si ho zamilovala. 

V březnu se v kinech objevila nová Kráska a zvíře. Co si budeme nalhávat, mám pro tuhle pohádku slabost. Což je přesně ten důvod, proč jsem nemohla odolat knize, která podle filmu vznikla. Je to moc milé, pohádkové čtení, které pohladí po duši a vykouzlí úsměv na rtech. 

Kdybych měla určit jednu knihu, která mě letos absolutně rozsekala, pak to bude Malý život. Je to velmi překvapivý, dobře propracovaný příběh, který vám absolutně zlomí srdce, ale stejně si ho užijete. 

Dostala se ke mně taky všemi opěvovaná Hana a musím říct, že mě ani v nejmenším nezklamala. Je to přesně ten typ knihy, kde jde o víc než o příběh. Zasáhne vás a donutí přemýšlet o absurditě života. 

A když už jsem byla v Brně, nedokázala jsem odolat románu Skleněný pokoj inspirovanému skutečným osudem vily Tugendhat. Díky knize jsem si dovedla představit, jaké by bylo v domě žít, a moc ráda bych si to vyzkoušela. 


Jak je vidět, rok 2017 pro mě znamenal spoustu úžasných věcí a těším se, co nového a zajímavého s sebou přinese následujících 365 dní. Tak do nového roku 2018 hodně sil, spoustu čtenářských i jiných zážitků a hlavně - užívejte si života naplno. Jenom tak bude stát za to. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat