Přečteno SRPEN 2023

Léto se pro mě nese trochu ve znamení čtecí krize, jelikož bych sice potenciálně měla čas se do nějaké knížky pustit, ale schází mi k tomu chuť. V kombinaci s povinnými knihami, jako jsou recenzní výtisky nebo posudky, a vyčerpávajícími venkovními teplotami, to vede k tomu, že se do čtení spíše nutím, a to mě nebaví. Ne že bych nečetla vůbec, jen čtu málo. Ještě než se mrkneme na přečtené knihy ale pojďme shrnout můj srpen.

V srpnu jsem si vzala dva týdny dovolené, nicméně z většiny jsem je strávila doma, byť jsem podnikla spoustu procházek po Praze. Na pár dní jsem však vyrazila taky do zahraničí, konkrétně do Rigy, jelikož Pobaltí zatím nemám moc procestované a lákalo mě. Rozhodně můžu říct, že město se mi líbilo, stejně jako jeho okolí. Dost tomu napomohl i fakt, že nám perfektně vyšlo počasí, takže i když bylo trochu horko, pořád bylo relativně příjemně, aby člověk mohl poznávat, ale zároveň se úplně neupekl. Jako obvykle jsem pro vás natočila video a mám i článek s nějakými těmi tipy.
Udělala jsem si taky výlet do Olomouce, kde proběhl sraz betačtenářů nakladatelství YA čtu. Společně s autorkou jsme si prošli místa, kde se odehrává román Věk přízraků, na který se čtenáři můžou těšit už velmi brzy a já se vám sem pokusím dát v průběhu podzimu recenzi. Olomouc je každopádně krásné město a já se tam ráda čas od času vracím. :)

Pokud jde o kulturu, ani v srpnu jsem se do divadla nedostala, tudíž novou sezónu naplno zahájím až se zářím. Vyrazila jsem ale do kina, jelikož když už jsem viděla Barbie, nemohla jsem si nechat ujít ani druhý letošní hit, a sice Oppenheimera. A musím říct, že jsem byla nadšená. Ten film byl skvělý a v IMAXu navíc i neskutečný zážitek. V tomhle případě každá minuta stála za to. 
A docela dost jsem využívala i streamovací platformy, primárně Netflix. Zkoukla jsem druhou sérii Srdcerváčů, která byla přesně tak roztomilá jako ta první. Těším se na třetí a budu se muset brzy pustit do dalších komiksů. Taky jsem si nemohla nechat ujít novinku na Primu Red, White and Royal Blue. Neříkám to často, ale v tomhle případě film předčí knihu a já se do něj absolutně zamilovala. A po delší době došlo také na reality show. Dokoukala jsem Perfect Match, což nebyl vlastně žádný zázrak ani takový bizár, jaký jsem čekala. Povedlo se mi taky konečně dokoukat druhou sérii Love Is Blind a rovnou i zkouknout třetí. Vlastně to nebylo nic nového, ale docela jsem se u toho bavila, tak uvidíme, jak se mi bude líbit čtvrtá a potenciálně pátá, která se má objevit na podzim.

A teď už pojďme na čtení. Zvládla jsem celkem osm knížek, dva z toho byly posudky. Na začátek měsíce jsem si dala první dva svazky Heartstopper - Vol. 1 a Vol. 2. Bylo to stejně milé jako seriál, byť ten asi oceňuju trochu víc, protože rozvíjí i další dějové linky, nejen Nicka a Charlieho. Pak jsem se pustila do třetího dílu Apollónova pádu s názvem Zrádný labyrint, který jsem si užila, jelikož celá série mě baví a oceňuju vývoj hlavní postavy. Na poli českých autorů jsem se pustila do románu Směna, který je hlavně o hledání sebe sama, a následně jsem přelouskala detektivku Vražedné předsudky, která vůbec nebyla špatná, ale zároveň mě ani nijak neohromila. A měsíc jsem zakončila prvním dílem série Čas čarodějnic, na kterou se chystám tak dlouho, až to není hezké. V tomhle případě musím říct, že šlo o velmi příjemné překvapení a já si čtení skutečně užila, tudíž se těším na zbývající dva díly.
A pokud byste rádi trochu toho knižního povídání, ani tentokrát nechybí video. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat