Přečteno SRPEN 2024

I druhá polovina prázdnin se pro mě nesla v hodně cestovatelském duchu a taky trochu ve znamení čtenářské krize. Zřejmě i proto, že jsem doma netrávila moc času, jsem neměla čas ani chuť sahat po knížkách, což se propsalo do celkového počtu mnou přečtených titulů. Ale to bych předbíhala, pojďme se napřed mrknout, jak vypadal můj měsíc.

V srpnu mi vyšel jediný víkend z celého léta, který jsem trávila v Praze. A protože doma bych se mohla začít nudit, rozhodli jsme se s kamarády podniknout venkovní únikovku u Dobříše. Počasí sice nebylo úplně špičkové, dokonce jsme zmokli, ale hra sama byla zábavná. Vedla nás docela náročným terénem a zejména zdolávání říčky se stalo naprosto nezapomenutelným zážitkem. :D Nakonec jsme ale úspěšně vyřešili všechny hádanky a dorazili do cíle v památníku Karla Čapka, kde jsme si za odměnu mohli koupit něco k pití.
Srpen byl taky měsíc, kdy se mamka rozhodla vybrat si svůj vánoční dárek, což byla dámská jízda někde v Evropě. S ní a se ségrou jsme se proto vypravily do Amsterdamu. Pro mě to sice byla už druhá návštěva, ale tentokrát jsme viděly o poznání méně muzeí a mnohem víc nasávaly atmosféru, navíc jsme vyrazily i do nejbližšího okolí, což bylo moc fajn. Malým bezvýznamným plusem je i fakt, že nám vyšlo počasí, takže krom jednoho mlhavého dopoledne svítilo slunko. Pochopitelně pro vás mám video k zachycení atmosféry i článek.
Hned v následujícím týdnu jsem vyrazila vlakem do Neznáma. Oproti mé první zkušenosti to tentokrát byla vcelku komorní akce, které se zúčastnilo o poznání méně lidí. Atmosféra ale byla naprosto skvělá a celé to mělo tak neuvěřitelně letní a prázdninový vibe, že si člověk užíval každou minutu. I z téhle akcičky mám pochopitelně video a nechybí ani článek.
A pak už následoval poprázdninový návrat do práce, protože divadelní sezóna nám pomalu klepe na dveře. Já jsem si ten pracovní návrat zpříjemnila ještě jednou dovolenou, ale o té víc někdy příště, protože jsem se z ní vrátila teprve začátkem září.

Do divadla jsem v srpnu nezašla. Jednak nebylo moc kdy, jednak léto pořád ještě znamená primárně open airy, nikoliv kamenná divadla. Ale nebojte, na podzim si to bohatě vynahradím. Navzdory svým zvykům jsem ale vyrazila do kina, a to hned dvakrát. Nejdřív to bylo na animák V hlavě 2, jelikož jedničku zbožňuju a byla jsem moc zvědavá, jak si tvůrci poradí s pokračováním. A musím říct, že jsem spokojená. Bylo to milé, dojemné, s přesahem... Určitě vřele doporučuju. A vedle jsem nešlápla ani s druhou novinkou, a sice snímkem Vlny. Na ten jsem stylově vyrazila na výročí okupace, tedy 21. srpna (i když mi to napřed vůbec nedošlo), a byl to mimořádný zážitek. Líbilo se mi, jak film využívá historické dění k akcentování současných problémů, navíc se moc povedl i umělecky.
Co se sledování dalších filmů a seriálů týče, s ohledem na čtecí krizi na nějaké došlo. V letadle cestou na dovolenou jsem si pustila animák Wish, který je moc pěkně udělaný a moc mě bavil, a taky jsem si zopakovala Mamma Mia!, jelikož z ní přímo stříká letní atmosféra. No a dokoukala jsem i šestou sérii Love is Blind, která byla o poznání větší drama, než jsem čekala, a druhou sérii Perfect Match a jen se utvrdila v tom, že jediná přidaná hodnota podobných show je zvyšování přirozené hladinky bizáru v krvi. :D

A teď pojďme na čtení. Zvládla jsem šest kousků, z toho jeden na posudek. Zároveň mi tak nějak přijde, že jsem neměla úplně šťastnou ruku, co se výběru četby týče. Neplatí to plošně, ale ne všechno mi sedlo. Měsíc jsem zahájila Sílou psa, kterou jsme četli v rámci bookclubu a se kterou jsem se absolutně nepotkala. Ten román má své světlé stránky, ale já s ním dost bojovala. Následoval See You Yesterday, kterou jsem si naopak mimořádně užila. Sice to mělo své chybky, ale bylo to mile zábavné. Naopak za průšvih měsíce bych označila Mráz, který má sice nápad s potenciálem, ale zpracování je peklo a ta kniha je prostě objektivně špatná. Zajímavou exkurzí do meziválečné Itálie byla Dareba tematizující mimo jiné postavení ženy. A v historii jsem zůstala i s Ženami z Cínové Hory, které mají lehký magický prvek, ale moc dobře se četly a já si je užívala.
Tradičně pro vás mám i video, kde o knížkách mluvím, takže můžete mrknout. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat