Přečteno ČERVENEC 2023

První polovina prázdnin je za námi a popravdě musím říct, že můj červenec byl poměrně náročný. Sice jsem měla díky divadelním prázdninám relativní volno v práci, nicméně spoustu času padlo na věci týkající se spolkových aktivit a propagace a nějakého volna, kdy bych si mohla prostě jen sednout a vůbec nic nedělat, bylo po málu. Tak se pojďme podívat, jaký ten měsíc vlastně byl.

Jak už se pomalu stává tradicí, červencové svátky jsem využila k cestování. Letos to bylo do Rumunska, přičemž naším hlavním cílem byla Bukurešť, ale zvládli jsem se podívat i na další místa, jako jsou Brašov nebo silnice Tranfagarasan. Rozhodně bylo příjemné na pár dní vypadnout z Prahy a užít si odpočinek mimo republiku. Pokud byste chtěli nějaké cestovatelské tipy, mám pro vás klasický článek, a samozřejmě jsem taky natočila video.
V druhé půlce června jsme potom s divadelní partou vyrazili na vodu. Letos to bylo na Berounku a stejně jako loni to byla neuvěřitelná zábava. Dali jsme dvě etapy řeky, grilovali, zazpívali si u táboráku... prostě taková klasická prázdninová pohoda. Už teď je jasné, že za rok jedeme znova, jen zatím nevíme, kam to bude.
Jinak se můj červenec nesl hodně v duchu cvičení, procházek po Praze a práce. Paradoxně mám pocit, že jsem vlastně vůbec nic nestihla a celý měsíc utekl mrknutím oka. Uvidíme, jestli to v srpnu bude lepší.

Pokud jde o divadlo, byla to bída. Svou vinu na tom pochopitelně mají i divadelní prázdniny, takže moc se toho všeobecně nehraje. Zašla jsem jenom do Solné věže na Caligulu, kde hrál kamarád, což nebylo špatné, ale ani nic, co by mě vyloženě ohromilo. Žádné open air představení jsem v červenci nezvládla, ono ostatně počasí dost často venkovnímu pobytu ani pořádně nepřálo. Možná se na něco vypravím v průběhu srpna, ale konkrétní plány zatím nemám.
I když divadlo jsem tentokrát šidila, po velmi dlouhé době jsem zašla do kina. Nemohla jsem si totiž nechat ujít Barbie, která válcuje kina a láme rekordy. Ve výsledku můžu říct, že jsem od toho filmu dostala přesně to, co jsem čekala - zábavnou odpočinkovou záležitost, která se ale zároveň snaží otevírat i důležitější životní otázky a je hodně feministická. Nedá se říct, že bych byla vyloženě nadšená, ale líbilo se mi to dost na to, abych si návštěvu kina užila.
Oproti svému zvyku jsem také podstatně víc sledovala seriály, případně filmy a reality shows. Začátkem července v návalu veder jsem prostě nebyla schopná žádné intelektuálnější činnosti než si pustit pár epizod něčeho, nač není nutné se plně soustředit. Zkoukla jsem pátou, šestou, sedmou a osmou sérii Přátel, takže už mi schází jen dvě a je velmi slušná šance, že do konce roku ten seriál skutečně dokoukám. Taky jsem si konečně pustila první sérii Srdcerváčů a absolutně se zamilovala, takže druhá série v srpnu je jasnou volbou. Z filmů jsem viděla Učitele na zakázku, což byla trochu praštěná francouzská komedie, a Ideálního manžela, k němuž mě inspirovala četba původního dramatu. Kromě toho jsem zvládla taky druhou sérii Next in Fashion, což bylo opět nesmírně inspirativní.

A teď už se dostáváme ke čtení. Dohromady to nakonec bylo osm kousků, z toho jeden na posudek, takže už tradičně o něm nebudeme mluvit. Celý červenec se u mě nesl v duchu výzvy Čtení podle abecedy, tzn. že jsem si losovala písmenka a na jejich základě vybírala konkrétní knížky. Měsíc jsem zahájila s Raky v hlavě, což bylo zajímavé čtení, které mě ale vyloženě neohromilo. Naopak nadšená jsem byla z románu Páté roční období, který je vlastně žánrově docela obtížně zařaditelný, ale je skvěle napsaný a já se těším na další díly. Zajímavá byla také Těla, které mimo jiné řeší komplikovaný vztah matky a dcery a lidskou tělesnost. Na trochu odpočinkovější notu jsem najela s románem XOXO z prostředí K-popu, který mě bavil, i když už dávno nejsem cílovka. V rámci čtenářského klubu jsme tentokrát četli Endurance, což je v podstatě reportáž a sama bych si ji nevybrala, ale byla jsem velmi příjemně překvapená, jak moc mě tohle čtení bavilo. Taky jsem si zopakovala drama Ideální manžel, které mám ráda pro Wildův smysl pro ironii. A měsíc jsem zakončila romantickou komedií Miláčkové z metra, která sice není ničím vyloženě nová, ale byla zábavná.
A jako už tradičně pro vás mám i video, takže se můžete podívat. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat