Přečteno DUBEN 2020


Měsíc se s měsícem sešel, což znamená, že je tady nové shrnutí. V dubnu se mi docela povedlo překonat čtecí krizi, která se mě zmocnila v březnu, a do čtení jsem se vrhla zase naplno. Částečně za to může i fakt, že jsem vlastně nic moc jiného dělat nemohla. Vzhledem k přetrvávající koronavirové situaci jsem totiž většinu času trávila v pohodlí domova a snažila se nějak zabavit, abych nezačala okusovat stěny.

Kulturní okénko pro vás tentokrát nemám, protože vzhledem k uzavření divadel a kin, jsem neměla kam vyrazit. Díky aspoň za MALL TV a její projekt #kulturažije, díky kterému se dostanete do divadla a na koncerty z pohodlí domova. Jasně, není to úplně ono, ale je to lepší než nic. Stremovaná představení navíc mají i některá divadla sama o sobě, takže kdo chce, kulturu si najde. Z trochu jiného ranku je pozorování všemožných reality show na Netflixu, u nichž mi sice výrazně klesá IQ, ale přesto nedokážu sledování odolat. Někdy prostě jenom proto, abych se utvrdila v tom, že něco tak bizarního je vážně možné. Nebudu jmenovat, nicméně za poslední měsíc jsem toho viděla už vážně hodně.
A čím ještě zabíjím čas? Hodně vařím a peču, protože kdy jindy by měl člověk testovat nové recepty? Taky cvičím jógu, protože člověk se potřebuje udržovat v kondici i v karanténě. Čas od času neodolám ani menšímu výletu do přírody, protože tahle doba je ideální na to poznávat, jak krásná naše země vlastně je. A objevila jsem taky naprosto skvělou zábavu v podobě hospodských kvízů online. Pokud si chcete poměřit síly s dalšími nadšenci a zjistit, jak moc toho víte a nevíte, máte ideální příležitost. Stojí to pár korun a je to skvělá zábava. :)

Když se podíváme na čtení, mám tady celkem devět kousků, přičemž kvalitativně to bylo takové nahoru dolu. Četla jsem skvělé knihy, četla jsem ale i průměrné knihy. Měsíc jsem zahájila s Bouřnou vránou, která si mě nijak zvlášť nezískala. Příběh je docela plytký, má řadu logických mezer a zbytečně ambiciózní svět, s nímž se ovšem nepracuje. Pak přišel čas na re-reading. Sáhla jsem po Emmě od Jane Austenové, protože nedávno vyšla nová filmová adaptace a já si chtěla příběh připomenout i v knižní podobě. Následně jsem si dopřála romantiku v podobě Zlodějského tance od Mary E. Pearsonové, která se tímhle románem potvrdila jako jedna z mých oblíbených autorek. Lehké zklamání mi připravil Červený adresář, který začal velmi slibně, ale pak se to celé nějak zvrtlo, a nijak zvlášť nadšená jsem nebyla ani z Prašiny. Chuť jsem si zlepšila až díky Delphine de Vigan a jejím Poutům, která jsou sice nevelká rozsahem, ale přesto velmi silná příběhem. Abych trochu povzbudila svého cestovatelského ducha, vypravila jsem se na Kavkaz s Ladislavem Ziburou a jeho Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii. Pak jsem si dopřála skvělou fantasy o princezně a drakovi s názvem Rituál a konec měsíce patřil Možnostem milostného románu, které mě nicméně o své kvalitě příliš nepřesvědčily.
A co jste v dubnu přečetli vy? Četli jste některou ze zmíněných knížek a jak se vám případně líbila? Jinak jako tradičně podrobnější názor na jednotlivé tituly najdete v recenzích nebo novém videu. :)

2 komentáře:

  1. Rituál si chcem prečítať, už je pomerne dlho na mojom zozname tak snáď sa k nemu raz dostanem :D Bouřná vrána ma zaujala keď vyšla a možno jej dám niekedy šancu, ale zatiaľ sa na ňu nechystám. Inak si toho prečítala veľa, gratulujem a je super, že si našla kúsky, ktoré sa ti páčili :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V případě Bouřné vrány vážně není moc o co stát. Momentálně jsem ve fázi, kdy uvažuju, jestli mi stojí za to číst další díl. Asi to ještě zvážím.

      Vymazat