Přečteno LISTOPAD 2021

Listopad se pro mě stejně jako předchozí podzimní měsíce nesl v poněkud hektickém duchu. Přiznávám, že se docela těším, až si užiju aspoň pár dní vánočního klidu. Navíc se mě pořád lehce drží podzimní deprese, které se zbavuju aspoň tím, že jsem se pustila do výroby fotoalba se vzpomínkami na moje letošní cestování.

Na rozdíl od předchozích měsíců jsem většinu listopadu strávila doma. Počasí totiž žádným zvláštním výletům nepřálo, takže až na pár procházek po Praze byly moje víkendy poměrně jednotvárné. A vzhledem k tomu, že všední dny trávím povětšinou v kanceláři, ani u nich to nebyla žádná zvláštní originalita. Ale abych si do života vnesla aspoň trochu kultury, zašla jsem zase na pár představení. Na začátku měsíce do byl Diktátor v ABC, kterého mohu vřele doporučit. Sice určitě nesedne každému, ale zejména herecky je vynikající. Potom jsem se podívala do Rokoka na Bez Hany. V tomhle případě šlo už o druhou návštěvu, protože inscenaci jsem už kdysi viděla, ale nebylo špatné si ji připomenout. Konečně jsem se dostala taky na Fidlovačku na Šakalí léta, která jsem chtěla vidět už od premiéry a posledním listopadovým představením byla novinka Divadla ABC a sice Hamlet, který je po všech stránkách vynikající a vřele ho doporučuju. Jak je vidět, Městská divadla pražská u mě pořád vedou, i když musím říct, že v tom není žádný úmysl. Spíš se to tak vždycky nějak sejde.
Co se filmů a seriálů týče, je to se mnou bída. V kině jsem už docela dlouho nebyla a na Netflixu jsem se taky moc neohřála. Dokoukala jsem nicméně šestou řadu Once Upon a Time, takže už mi chybí jen jedna a budu úplně na konci. Doufám, že to s ní klapne ještě do konce roku. A dala jsem si taky opakování Dashe & Lily, které jsem sledovala už loni před Vánoci a protože se mi líbili, rozhodla jsem se k nim vrátit. :) Prosinec vidím trochu ve znamení vánočních filmů, ale kolik jich reálně stihnu, zatím netuším.

Co se čtení týče, žádný velký zázrak to nebyl. Pořád ještě doháním resty v podobě recenzních výtisků, ale dobrá zpráva je, že aktuálně mi chybí už jen jeden, a věřím, že ho v nejbližších dnech zvládnu přečíst, takže vám o něm něco víc řeknu v průběhu prosince. Teď se ale vraťme do listopadu a podívejme se, jaké knihy se mi dostaly do ruky. Začala jsem s 31. dílem Dynastie Morlandů. Válečné pole, jak už název napovídá, se odehrávají během první světové války a převážně na bojišti a jak už jsme u autorky zvyklí, jedná se o velmi precizně propracovaný historický román. Následně jsem si vzala recenzní výtisk Dustworld: Znalost, což je první díl plánované, tuším, trilogie, který čtenáře zavádí na kouzelnickou akademii a do světa se zajímavým magickým systémem. Musím říct, že to bylo velmi příjemné překvapení. Následoval román Tohle město, tahle řeka, který mě naprosto uchvátil, přestože autorčin specifický styl rozhodně nemusí sednout každému. Potom jsem sáhla po Průvodkyni duší, protože mě zaujal nápad práce s východní mytologií, ale můj výsledný dojem z knihy je spíš rozpačitý. No a závěr měsíce patřil fantasy románu Dotek viatáru, který je druhým dílem plánované tetralogie a na úvodní část navázal skutečně velmi dobře.
Jako už tradičně se můžete prokliknout na recenze a k dispozici je taky souhrnné video. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat