Přečteno LEDEN 2019

Leden utekl nějak rychle. S novým rokem pochopitelně přichází spousta různých předsevzetí a cílů, které chcete za každou cenu splnit. Žít zdravě, chodit víc ven, trávit méně času u počítače... Rozhodnout se pro nějakou změnu je vždycky fajn, proč se ale omezovat na začátek roku? Vždyť je vlastně úplně jedno, kdy s něčím začnete nebo skončíte. Hlavně když vám to bude dělat radost. A teď už konec filosofického okénka, pojďme se podívat na to, jaké knížky jsem přečetla v lednu. 


Protože je fajn mít nějaké to předsevzetí, rozhodla jsem se, že se budu v novém roce víc věnovat svým koníčkům, zkusím se dokopat ke cvičení a budu hodně cestovat. A pochopitelně taky chodit do divadla (aspoň 2x měsíčně) a číst knížky (jako limit jsem si pro letošek dala číslo 80). Zároveň se jako každý rok plánuju zapojit do čtenářské výzvy na Databázi knih, i když letošní témata mě nijak zvlášť neoslovují a myslím, že budu úspěšná tak maximálně z poloviny. A taky budu pravidelně číst knížky v rámci Čtenářského klubu Martinusu, pokud mě aspoň trochu zaujmou. :) 

V lednu jsem přečetla celkem devět knih, což mě samotnou překvapilo, předpokládala jsem, že jich bude míň, protože začátek roku bývá zpravidla docela hektický. Uvidíme, jak si povedu v únoru, ale něco mi říká, že jsem si nastavila laťku docela vysoko a tolik knížek se mi tenhle měsíc nepodaří. Ale nepředbíhejme. 

Pokud jde o divadlo, nakonec jsem se do něj v lednu dostala třikrát. Nejdřív na derniéru inscenace Na miskách vah v divadle ABC, což je hra zabývající se hledáním pravdy a lidskou morálkou. Herecké výkony byly naprosto excelentní, jen škoda, že už na představení nemůžete zajít. A pak už následovalo odlehčení v podobě dvou muzikálů. Jednak to byl Doktor Ox v divadle Hybernia, příběh inspirovaný Julesem Vernem, který má sympatický přesah do současnosti, a pak Freddie v Divadle Radka Brzobohatého, tedy představení s hity kapely Queen, které mi naši nadělili pod stromeček. S klidným svědomím mohu obojí doporučit. 

V lednu se mi sešla docela pestrá směsice různých žánrů. Začínala jsem YA sci-fi Milion sluncí, což je druhý díl série Vesmír. Následovala vánoční historická romance Vánoční pohlednice, což bylo velké zklamání. Chuť jsem si naštěstí spravila s druhým a závěrečným dílem YA fantasy Píseň zimy s názvem Píseň stínů. Konečně jsem dočetla také sérii Geniální přítelkyně, čtvrtá kniha s názvem Příběh ztracené holčičky se mi líbila, ale neohromila mě. Dopřála jsem si taky jeden re-reading a vrátila se k Harrymu Potterovi. Tentokrát se šestým dílem Harry Potter a princ dvojí krve. Řada přišla taky na jeden recenzní výtisk, Tři temné koruny, což je YA fantasy vycházející v únoru, která vůbec nemá špatný nápad a neměla by uniknout vaší pozornosti. Po dlouhé době jsem sáhla také po detektivce, a to po druhém dílu ze série o Cormoranu Strikeovi, Hedvábníkovi. Dopřála jsem si taky jeden historický román inspirovaný skutečnými událostmi - Tatéra z Osvětimi. A závěr měsíce už patřil Čtenářskému klubu Martinusu a knize pro leden, Napětí

Jak se mi knihy líbily nebo nelíbily můžete zjistit v recenzích nebo v následujícím videu. Pěkné pokoukání. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat