Přečteno ČERVEN 2019

Sice lehce opožděně, ale nakonec přece tady máme krátké shrnutí předchozího měsíce. Červen nás "potěšil" ochromující vedry, která já osobně nemám v lásce. Teploty přes třicet si užívám snad jedině u moře, kde se můžu jen tak povalovat s knížkou a nemusím nic dělat. Ovšem sedě v kanceláři a nutit mozek k jakékoliv činnosti je poměrně úmorné. Tím spíš, když víte, že prázdninám už jste odrostli a dovolená vás ještě nějakou tu chvíli nečeká. 


Na rozdíl od května nebyl červen až tak akční, takže jsem se dostala i ke čtení. Nakonec jsem zvládla osm knížek, a i když si myslím, že to mohlo být i lepší, nestěžuju si. Vlastně jsem měla na čtení poměrně dost času, protože jsem nikam necestovala a nekonalo se ani moc akcí. Jediné, čeho jsem se zúčastnila, byl Avon Pochod, který chodím každoročně. Letošní vedro bylo sice naprosto vyčerpávající a dojít do cíle mě stálo hodně sil, ale nakonec jsem to v pořádku zvládla. 

Zatímco v květnu jsem se do kina nedostala, v červnu jsem ho zvládla hned třikrát. Zkraje měsíce jsem zašla na Aladina, hranou verzi Disneyho pohádky. A bylo to naprosto skvělé. Sice už dávno nejsem dítě, ale pohádky mám pořád moc ráda a tahle byla plná milého humoru a krásných písniček. Potom jsem zavítala taky na Rocketmana, životopisný film o Eltonu Johnovi. Zjistila jsem, že jeho hudbu až na výjimky vlastně vůbec neznám, ale to nijak neumenšilo můj zážitek z filmu. Je to krásný, dojemný příběh představující s citem hudební legendu. No a na závěr měsíce jsem si zašla ještě do letního kina, protože co by to bylo za léto bez trochy toho open air promítání? Na střeše Centra Černý Most se každý čtvrtek promítají české filmy premiérované vloni. Poslední červnový týden to byla roadmovie Všechno bude. Od filmu jsem nic moc nečekala a musím říct, že mě velmi mile překvapil. :) 

Zvládla jsem i nějaké to divadlo, přestože pomalu najíždím na dovolenkový režim. Nejdřív jsem zašla do Divadla ABC na Romea a Julii. Zdejší verze hry je velmi moderně pojatá, ale úžasně mi sedla, takže můžu vřele doporučit. I na následující představení jsem zašla sem, konkrétně šlo o Revizora. I ten se povedl na jedničku, a přestože ani tuto inscenaci bych neoznačila za klasickou, myslím, že by se mohla líbit i konzervativnějším divákům. A v Divadle ABC jsem byla ještě do třetice a to na Tančírně. Tu jsem viděla už po několikáté, ale pořád se mi moc líbí. No a poslední červnová návštěva divadla patřila muzikálu Freddie v Divadle Radka Brzobohatého. Tvůrci kvůli autorský právům trochu proměnili původní koncepci, ale pořád je to milá podívaná především pro fanoušky kapely Queen. 

A už se pomalu dostáváme ke čtení. Měsíc jsem zahájila knihou Hotýlek od Aleny Mornštajnové. Jedná se o intimní rodinné drama a za mě zatím nejlepší kniha autorky. Jsem zvědavá ještě na Tiché roky, ke kterým se snad dostanu brzy. Následovala kniha Olga od Bernharda Schlinka, příběh tak trochu o německých dějinách a především o jedné výjimečné ženě. V historii jsem ještě zůstala, protože jsem si přečetla Dívky beze jména, válečný román založený na skutečných událostech a osudech tzv. ravensbückých králíků. Následovalo další intimní rodinné drama, román Zůstaň se mnou, který je autorčiným debutem a to nesmírně zdařilým. V druhé polovině měsíce jsem zabrousila taky do romantiky. Nejdřív jsem zkusila dobrodružný příběh s romantickými prvky zasazený na Divoký západ Josie a kolt, následně jsem se pustila do knihy v angličtině a přelouskala The Unhoneymooners. Klasický příběh o páru, který se nesnáší, až se začne milovat. Po dlouhé době přišla řada také na pokračování rozečtené série, konkrétně třetí díl Měsíčních kronik s názvem Cress. No a závěr měsíce patřil knize odborné - Černobylu. Musím říct, že v červnu jsem měla na výběr knih vyloženě šťastnou ruku, protože všechny se mi líbily. Podrobnější informace najdete v jednotlivých recenzích nebo ve videu. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat