Přečteno ZÁŘÍ 2023

Zářím by měl oficiálně startovat podzim, venkovní teploty tomu ale moc nenasvědčovaly, a i když ne vždycky svítilo slunko, přesto venku panovalo nádherné babí léto. Takové počasí čtení právě nesvědčí, i tak se mi něco málo přelouskat povedlo a všeobecně jsem si tenhle měsíc užila na maximum.

Na začátku září jsme spolu s pár dalšími lidmi z našeho divadelního spolku vyrazili na naši oblíbenou chatu u Tachova. Tentokrát jsme ji koncipovali jako narozeninovou, jelikož hned pět z nás má v září narozeniny, a všichni oslavenci se nakonec skutečně sešli doplněni pár dalšími lidmi. Vzhledem k naprosto luxusnímu počasí jsme strávili většinu víkendu venku - přes den u kroketu, badmintonu a deskovek, večer u ohně a hudby. Jen ta kytara tentokrát chyběla.
Na samém sklonku měsíce bylo počasí úplně stejně luxusní a já se vydala na další minidovolenou. Tentokrát s neznámým cílem, jelikož jsem nasedla do Vlaku do neznáma a čekala, kam mě doveze. Nakonec jsme skončili v Polsku - nejprve v Trojměstí Gdaňsk, Gdyně, Sopoty, později u Mazurských jezer. A každý moment téhle cesty stál maximálně za to. Pokud byste chtěli vědět podrobnosti, připravila jsem si pro vás článek, a k načerpání atmosféry nechybí video.
A ještě jedna akce, která stojí za zmínku. Zúčastnila jsem se totiž křtu Knihy, kterou posypal hvězdný prach. Tuhle českou novinku jsem si pořídila k narozeninám, jelikož mě zaujala anotace, a řekla jsem si, že bych se mohla zúčastnit chvíle, kdy vykročí mezi čtenáře. Bylo to rozhodně velmi milé a já doufám, že se ke knížce brzy dostanu. :)

V září mimo jiné začíná nová divadelní sezóna, čehož je přirozeně potřeba využít. Ne že bych se v divadle ochomýtala nějak ve velkém, ale aspoň něco málo jsem navštívit zvládla. Nejdřív jsem zašla na Vinohrady na novinku minulé sezóny Vzpoura lásky (Fuente Ovejuna), která mě zajímala hlavně proto, že ji režijně připravoval Pavel Khek, a i když bych měla nějaké výhrady, jako celek se mi to vlastně dost líbilo. No a pak jsem si udělala výlet do Plzně na Sunset Boulevard, jelikož se pomalu blíží jeho derniéra a já jsem ho chtěla ještě předtím vidět. A plzeňský muzikálový soubor tradičně nezklamal, protože to bylo skvělé.

Co se filmů, seriálů a dalšího obsahu streamovacích platforem týče, vlastně jsem toho zas tak moc neviděla. Pustila jsem si interaktivní snímek Choose Love, kde můžete ovlivňovat směřování příběhu tím, že volíte různé scénáře, případně se na volbu úplně vykašlat a nechat film běžet tak, jak ho asi zamýšleli tvůrci. Byla to vcelku milá oddechovka, ale nic světoborného. A povedlo se mi dokoukat čtvrtou řadu Love is Blind, která je aktuálně asi mojí nejoblíbenější, protože účastníci a jejich osobní příběhy mě vlastně extrémně bavili a užívala jsem si je.

A teď už se pojďme mrknout na přečtené knížky. Těch bylo dohromady deset, jedna z toho posudek, takže o ní klasicky nemluvím. Měsíc jsem zahájila rereadingem Red, White and Royal Blue, protože jsem si absolutně zamilovala filmovou adaptaci a chtěla si příběh připomenout i v knižní podobě. Potom jsem sáhla po novele Stehy, která se mi v knihovně povaluje už nějakou tu dobu a musím říct, že to bylo vážně dobré. Následoval nejnovější Humbook tip Čarodějka: Šepot kouzel, kterou považuju spíše za průměr a ničím mě neohromila. Došlo i na jednu audioknihu, jelikož jsem si poslechla autobiografii Matthew Perryho Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih, která měla svoje nedostatky, ale bavila mě. Sáhla jsem také po Carrie Soto is Back, protože sice nemůžu říct, že bych vyloženě milovala tenis, ale mám ráda autorku a i tahle kniha se mi velmi líbila. V rámci čtenářského klubu jsme četli americkou klasiku Pod skleněným zvonem, kterou jsem měla v plánu už nějakou dobu a moc si ji užila. A na další americkou klasiku došlo v rámci Klasikomilů, tentokrát Šarlatové písmeno, které mě sice vyloženě neohromilo, ale ani to nebylo špatné. Užila jsem si kapku romantiky s Láskou po španělsku, kterou hodnotím víc než kladně, a měsíc jsem zakončila novelou, která se mi vryla pod kůži a zlomila mi srdce Srpny.
A jako obvykle o všech přečtených kouscích mluvím i na videu, takže na něj můžete mrknout.

Žádné komentáře:

Okomentovat