Přečteno ČERVEN 2023

Červen byl v mnoha ohledech náročný, jelikož s blížícím se koncem divadelní sezóny bylo potřeba dodělat ohromnou spoustu věcí, ovšem síly pomalu docházely. Druhou půlku měsíce jsem tak už strávila víceméně jenom s vidinou, že mě brzy čeká dovolená. I přes celkové vyčerpání to ale vlastně byl moc fajn měsíc.

Tentokrát se nekonalo žádné velké cestování ani výletování, pokud nebudu počítat návštěvu u našich. Klasicky jsem ale vyrážela na procházky po Praze a taky jsem se pustila do šití, jelikož jsem si potřebovala vyrobit divadelní kostým. Stálo mě to jeden víkend a zablokovaná záda, ale povedlo se. Zároveň jsem si opět ověřila, že šití patří k činnostem, u kterých se mi báječně odpočívá, protože člověk může vypnout hlavu a nechat pracovat ruce. I u toho je třeba přemýšlení, ale naštěstí trochu jiného druhu.

Pojďme se mrknout, jak to v červnu vypadalo s divadlem. Překvapivě to pro mě totiž byl jeden z divadelně nejsilnějších měsíců. Tak nějak se sešla řada zajímavých projektů, které se premiérovaly, do toho jsem měla nějaké dlouhodobější plány na návštěvu divadel a zároveň jsem si udělala i spontánní návštěvu. Prostě náročný měsíc. Zahájila jsem ho muzikálem The Bodyguard v Karlíně, který byl příjemným překvapením, přestože nějaké výhrady bych k němu měla. Nemohla jsem si nechat ujít ani Sen noci svatojánské na Palmovce, jelikož patří k mým oblíbeným Shakespearům. Sice se z touhle inscenací úplně neztotožňuju, ale špatná nebyla. Kolegyně mě pozvala do Violy na derniéru představení své dcery Hřebec grošák, které bylo naprosto neuvěřitelné a klobouk dolů před hereckým výkonem. Moje oblíbené Pomezí připravilo novinku s názvem Climax, na které jsem pochopitelně nemohla chybět, a i když to nebude moje nejoblíbenější z jejich věcí, užila jsem si ji. Naprosto spontánně jsem využila možnosti zajít do Kalichu na Biograf láska, který jsem viděla už podruhé v jiných alternacích a opět si ho užila. V ABC jsme jako poslední premiéru sezóny uvedli Jak se vám líbí, takže jsem si dala tenhle měsíc už druhého Shakespeara. Mělo to zajímavé nápady, ale taky spoustu chyb, takže výsledek je za mě spíš rozpačitý. Jelikož moji kamarádi měli premiéru svého muzikálu Anastasis, pochopitelně jsem na něj vyrazila. Hudba byla pěkná, jinak ale spousta věcí skřípala a celek zachraňují hlavně herecké výkony. No a úplný závěr sezóny, doslova její poslední den, patřil inscenaci Antiheroes, kam mě opět pozval kamarád a která mě velmi příjemně překvapila.
Co se filmů a seriálů týče, kvůli všemu tomu divadlu na ně moc nebyl čas a vlastně ani chuť. Dokoukala jsem nicméně druhou sérii Shadow and Bone, kde už si tvůrci s předlohou pohráli velmi volně, a jsem zvědavá, jestli se dočkáme dalšího pokračování. Jinak jsem se odreagovávala hlavně u Přátel a povedlo se mi dokoukat čtvrtou sérii.

A teď je čas na rekapitulaci čtení. Měsíc jsem zahájila Kartografií srdce, kterou jsem dostala od své kolegyně a moc si ji užila, pro styl i informační hodnotu. Pustila jsem se také do románu Here's to Us, který je pokračováním What If It's Us a za mě druhým dílem, který bych vlastně ani nepotřebovala, ale nebylo to špatné. Následovala audiokniha Vladimír Beneš: Mé cesty do hlubin mozku, kterou jsem poslouchala jako kulisu k šití a dozvěděla se spoustu zajímavých informací o neurologii. V rámci čtenářského klubu jsme měli román Parfém: Příběh vraha, který mě sice zaujal, ale vlastně nijak neohromil. Naopak doslova šokovaná jsem byla románem U severní zdi, který byl velmi silným čtenářským zážitkem. Vzhledem k premiéře jsem se pustila do Jak se vám líbí, abych si tenhle Shakespearův text připomněla, a i když to nebude moje nejoblíbenější komedie, nebylo to ani špatné. Konečně jsem dočetla Italské léto, což je příjemný letní příběh o rodinných vztazích se špetkou romantiky, který má navíc krásnou italskou atmosféru. V rámci Klasikomilů jsem tentokrát přečetla Mnicha, který mě překvapivě vlastně dost bavil, byť je to hodně zastaralé čtení. A měsíc jsem uzavřela trilogií Hodinky, Minutky a Okamžiky, která je primárně o rodinných vztazích a byť v některých ohledech je hodně naivní, jako celek má přesah a čte se dobře.
A pokud byste si chtěli o knížkách něco málo poslechnout, klasicky pro vás mám video.

Žádné komentáře:

Okomentovat