Čtenářská výzva 2020

Protože mám ráda výzvy a baví mě zkoušet nové věci, rozhodla jsem se, že i letos se pustím do knižní výzvy. Ovšem abych to neměla tak snadné, budu plnit pro jistotu rovnou dvě. Ta první je z Databáze knih, tu druhou má na svědomí Library of Poison Ebi. Technicky vzato to pro mě znamená přelouskat 44 knížek podle určitých kritérií. Nechci totiž knihy dublovat. A protože jako svůj letošní limit si stejně jako loni dávám 80 knih, víc než polovina z nich by měla padnout na výzvu. Tak uvidíme, jak budu nakonec úspěšná. :)

Abych si mohla zaznamenávat progres a taky abych vás mohla inspirovat, co se jednotlivých kategorií týče, je tady tenhle souhrnný článek, který budu průběžně doplňovat a knihy, které přečtu. Jsem sama zvědavá, jestli tady na konci roku 2020 bude krásný seznam 44 knih, anebo spláču nad výdělkem. Držte mi palce.

Taky si dáváte nějaké čtecí výzvy? Třeba jenom osobní pro sebe? Pokud ano, jaké to jsou?

Výzva z Databáze knih
1. Kniha, jejíž autor letos oslaví (oslavil) kulatiny
Kristin Hannahová - Velká samota

2. Kniha, která má v názvu den v týdnu

3. Kniha, jejíž hlavní postava má vaše vysněné povolání

4. Kniha, která má na obálce květinu

5. Kniha, jejíž hlavní hrdina trpí psychickou poruchou

6. Kniha, která vás zaujala svým názvem.

7. Kniha o holokaustu

8. Kniha s názvem vystihujícím vaši osobnost nebo náladu

9. Kniha, jejíž první věta začíná zájmenem
Ladislav Zibura - Už nikdy pěšky po Arménii a Gruzii

10. Kniha autora, od kterého jste ještě nic nečetli
Naomi Noviková - Ve stínu Hvozdu

11. Kniha autora, který získal cenu E. A. Poea

12. Kniha, která je na Databázi knih v době čtení méně než 20x v Přečtených
Barbora Žampachová - Prokletý sníh

13. Kniha od dánského autora

14. Kniha básní

15. Kniha, jejíž obálka se vám nelíbí

16. Kniha, která má v názvu slovo "aneb"

17. Kniha, ve které se odehrává svatba nebo pohřeb
Holly Blacková - Podlý král

18. Kniha, jejíž název je na obálce červenou barvou
Alex Michaelides - Mlčící pacientka

19. Kniha poprvé vydaná v roce 2020 (nová kniha)
Petra Dvořáková - Vrány

20. Kniha, která nesplňuje ani jedno z předešlých témat letošní výzvy


Výzva od Library of Poison Ebi
1. Retelling

2. Kniha s barvou v názvu

3. Kniha s kouzly
Madeline Miller - Kirke

4. Zfilmovaná kniha

5. Kniha s mužem v hlavní roli
Jeroen Olyslaegers - Vůle

6. Oblíbená kniha kamaráda/ky

7. Kniha se sexuální scénou

8. Žánr, který většinou nečteš

9. Kniha s tváří na obálce
Dita Krausová - Odložený život

10. Kniha vybraná čistě podle obálky

11. Kniha s více hlavními postavami
Mary E. Pearsonová - Zlodějský tanec

12. Mainstreamová kniha

13. Kniha, co má přes 400 stran
Casey McQuiston - Red, White and Royal Blue

14. Kniha bez happy endu

15. Kniha s postavou vraha

16. Kniha odehrávající se v budoucnosti

17. Kniha, kde je hrdina/ka v tvém věku

18. Kniha, kterou jsi nikdy nechtěla číst

19. Kniha stará přes deset let
Jane Austenová - Emma

20. Kniha, kde hraje důležitou roli nějaké zvíře

21. Kniha, kterou jsi měla podle okolí už dávno přečíst

22. Kniha, kde má hlavní postava zelené oči
Marina a Sergej Djačenko - Rituál

23. Komiks

24. Manga

2 komentáře:

  1. Výzvy na Databázi knih se účastním pravidelně od prvního ročníku, ale ty poslední dva byly místy dost náročné. Ale je super, že mě ta výzva nutí hledat nové knihy a číst ty, které mi dlouho leží v knihovně. :)
    Druhá výzva se mi taky moc líbí a ty jo...asi se zapojím i do ní. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu loňskou nakonec nezvládla, ale o to jsem zvědavější, jak si povedu letos.

      Vymazat